Pedagog, pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny, psycholog
Godziny pracy w roku 2025/2026
PEDAGOG
dr Alicja Hruzd-Matuszczyk, mgr Agnieszka Kaczmarska
Dzień tygodnia |
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
dr Alicja Hruzd-Matuszczyk |
11:30-15:30 |
7:30-11:30 |
----------- |
----------- |
----------- |
mgr Agnieszka Kaczmarska | 13:40-14:25 | 10:40-14:25 | ----------- | 11:45-13:30 | 11:45-12:30 |
PEDAGOG SPECJALNY
mgr Magdalena Kowalska, mgr Gabriela Kasprzak
Dzień tygodnia |
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
mgr Magdalena Kowalska |
11:45-12:30 |
---------------- |
12:45-13:30 |
---------------- |
---------------- |
mgr Gabriela Kasprzak
|
---------------- |
8:50-9:35 10:40-12:30 |
11:45-14:25 | 14.35 - 15.20 |
12:45-13:30 |
TERAPEUTA PEDAGOGICZNY
mgr Anna Koprowska
Dzień tygodnia |
Poniedziałek |
Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
Godziny pracy (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne)
|
12.45 -13.30 13.30 - 14.30 |
8.45-9.45 | --------- | --------- | 13.30-14.30 |
PSYCHOLOG
mgr Krystyna Grzegorzek
Dzień tygodnia |
Poniedziałek |
Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
Godziny pracy
|
7:30-12:30 |
-------- | 12:20-16:10 | --------- | 10.10 - 15.30 |
Zwróć się do nas, gdy:
• Nie możesz odnaleźć się w grupie rówieśników,
• Masz problemy w domu i nie wiesz, jak sobie z nimi poradzić,
• Nie wiesz, jak rozwiązać kwestie sporne z nauczycielem,
• Chcesz podzielić się swoimi refleksjami, „wygadać się”, znaleźć wsparcie.
Wiedz, że nie jesteś sam. Możemy Ci pomóc poprzez nawiązanie kontaktu z instytucjami, z którymi współpracujemy – Poradnią Pedagogiczno-Psychologiczna, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Ośrodkiem Interwencji Kryzysowej, Sądem Rodzinnym, Policją, Stowarzyszeniem na rzecz osób uzależnionych i ich rodzin.
NAJWAŻNIEJSZYM CELEM PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO JEST ZAPEWNIENIE UCZNIOM OPIEKI PEDAGOGICZNEJ, WSPARCIA DLA RODZICÓW I NAUCZYCIELI.
W RAMACH PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO REALIZOWANE SĄ NASTĘPUJĄCE ZADANIA:
* Podejmowanie działań profilaktyczno- wychowawczych, wynikających z programu wychowawczego i profilaktycznego szkoły w stosunku do uczniów z udziałem rodziców i nauczycieli.
* Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb ucznia oraz analizowanie niepowodzeń szkolnych.
* Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy pedagogicznej dla uczniów, rodziców, nauczycieli.
* Określanie form pomocy pedagogicznej odpowiednio do rozpoznanych potrzeb.
PONADTO:
* porady dla rodziców - problemy rodzinne, wychowawcze,
* rozmowy terapeutyczne z uczniami i rodzicami,
* porady dla uczniów,
* prowadzenie zajęć terapeutycznych.
- Szczegóły
- Krystyna Grzegorzek
Czym jest poczucie sprawczości?
🧠 Poczucie sprawczości to nie tylko rozwiązanie, że coś mogę zrobić, ale także wiara, że to, co robi, ma znaczenie. Dziecko z przyjemnością nie jest kontrolowane i wie, że jego decyzje kształtują jego życie. Przykład: jeśli zdecydowało się na zestaw z wyłącznikiem i mu się uda, wydaje się, że jest to możliwe. Jeśli zamek się zawali, ale ponownie poprawisz swój projekt – uczy się, to ma wpływ na efekt twojej pracy.
Dlaczego to ważne?
✅ Wspieraj zdrowe zużycie energii – dziecko czuje, że jest kompetentne.
✅ Uczy świata, że zaniechanie jest skutkiem, ale ryzykom na edukacji.
✅ Pomaga w rozwoju samodzielności – dzieci, które mają swoje możliwości, chętnie traktując wyzwania.
✅ Buduje się psychiczną – kiedy coś nie wychodzi, może wystąpić inne wystąpienie.
✅ Przygotowuje się do dorosłości – w dorosłym życiu, mając na uwadze obowiązki, które wynikają z decyzji.
Jak matka może mieć zdolność sprawczości?
🎯 1. Daj wybór – nawet w małych rzeczach
Przykład: zapytaj, czy dziecko chce iść na plac zabaw rano czy po wystąpieniu. Dzięki temu uczy się, że jego uwagi są brane pod uwagę.
🎯 2. Pozwól na błędy, które
zamiast natychmiast wyręczyć, ponoszą konsekwencje jego działań. Przykład: jeśli zapomnisz spakować na WF, może wystąpić, że nie uczestniczy w występowaniu. To cenna lekcja odpowiedzialności.
🎯 3. Włącz dziecko w decyzji dotyczącej rodziny
Przykład: wybierz wybór, co zjecie na weekend albo które miejsce odwiedzicie w czasie wakacji.
🎯 4. Zadaj pytania zamiast rozwiązań problemu za dziecko
„Jak można zgłosić dziesięć samochodzik?”, „Co można powiedzieć, aby twoja domowa była uznawana?”
🎯 5. Doceniaj, nie tylko efekt
zamiast powiedzieć „Jesteś gotowy”, powiedz „Widzę, ile pracy w to włożyłeś i jak się starałeś!”.
🎯 6. Daj przestrzeń na, którą działa,
nawet jeśli ubranie się trwa, pozwala na działanie. Aby powstała sama.
🎯 7. Bądź ofiarą
Mów na głos o decyzji swoich: „Wybrałem tę drogę do pracy, bo jest krótki”. Dziecko uczy się, jak wygląda proces komórkowy.
Pułapki, których warto mieć
❌ Nadmierna kontrola – jeśli rodzi się zawsze, dziecko traci wiarę w swoje możliwości.
❌ Krytyka za każdy błąd – naruszenie i prowadzi do walki przed próbą.
❌ Wyręczanie – wymaga zastosowania do nauki.
❌ Zbyt wysokie wymagania – mogą wywołać wrażenie, że nigdy nie jest dobre.
❌ Porównywanie do innych – funkcja odtwarzania i funkcja konstrukcji niezdrowej.
Podsumowanie dla rodziców
💡Poczucie sprawczości do podstaw pewności siebie i samodzielności. Kryterium, którego można wybrać, usunąć błąd i ponownie jest dostępne do nauki. Twoja rola polega na wspieraniu, dawaniu przestrzeni, ale także wyznaczaniu bezpiecznych granic. Dzięki temu wychowujesz dziecko, które w przyszłości będzie odważnie podejmować decyzje i ufać sobie.
- Szczegóły
- Magdalena Kowalska
Odliczanie dni do upragnionych wakacji rozpoczęte, ale najpierw trzeba się do nich odpowiednio przygotować!
- Szczegóły
- Monika Makos-Gałan
08.04.2024 uczniowie klas I-III brali udział w prelekcji Straży Miejskiej dotyczącej bezpieczeństwa na drogach, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów dotyczących poruszania się na hulajnogach elektrycznych. Kolejny temat dotyczył zachowania wobec osób nieznanych oraz jak zachować się wobec zwierząt z nauką pozycji "na żółwia", która chroni nas przed atakiem obcego psa.
- Szczegóły
- Monika Gańko
Nowy niebezpieczny wyrob dostępny po 18 roku życia. Należy zwracać uwagę na saszetki u osób niepełnoletnich.
Przestrzegamy rodziców przed nowym produktem, który ma być niewinną alternatywy dla papierosów o zgubnym i niebezpiecznym działaniu. Przypomina on pudełko na pastylki albo cukierki, znajdują się w nim 22 saszetki. Jedną z nich umieszcza się pod górną wargą, nie rozgryzając jej. Mimo podobnego kształtu daleko jej do gumy do żucia. (!)
Uzależnieni od stymulującego związku chemicznego stopniowo zaspokajają w ten sposób głód nikotynowy.
- Szczegóły
- Alina Pochcioł
W dniu 13.06.2023r. Pani Gabriela Kasprzak (pedagog specjalny, nauczycielka zajęć rewalidacyjnych) przeprowadziła lekcję otwartą w klasie 6a pt. Stres - jak sobie z nim radzić? Była to lekcja zrealizowana w ramach Programu Aktywna Tablica. W lekcji uczestniczyła Pani Dyrektor Renata Miler oraz nauczyciele - Pani Alina Pochcioł i Pani Monika Skoruch, Pani Agnieszka Kaczmarska.
Do obserwowania zajęć zaprosiliśmy partnerską szkołę z Sosnowca, która łączyła się z nami za pośrednictwem internetu. Podczas lekcji wykorzystano tablicę interaktywną, projektor oraz laptop. Uczniowie dowiedzieli się m.in. czym jest stres, jakie są konsekwencje długotrwałego stresu oraz poznali kilka technik radzenia sobie z nim.
Czytaj więcej: Lekcja otwarta w ramach sieci szkół uczestniczących w programie aktywna tablica.
- Szczegóły
- Agnieszka Kaczmarska
1 listopada br. na cmentarzu w Zdroju wolontariusze naszej szkoły wraz z opiekunem wolontariatu, panią Agnieszką Kaczmarską zbierali pieniądze na Hospicjum Domowe. Wśród kwestujących wolontariuszy byli: Marek Kucaj, Natalia Bernacka, Marta Bernacka, Dżesika Stolica, Wiktoria Moroz i Mateusz Mryka.
Uczniowie ciepłymi słowami zachęcali wszystkich odwiedzających cmentarz do włączenia się w tę akcję. Mieszkańcy Jastrzębia-Zdroju chętnie wrzucali datki do specjalnie oznakowanych puszek, otrzymując w zamian naklejkę Hospicjum.
Warto pamiętać, że akcja Pola Nadziei polega nie tylko na pozyskiwaniu środków finansowych potrzebnych na opiekę nad chorymi w ostatnich chwilach ich życia, ale również na szerzeniu idei hospicyjnej oraz uwrażliwieniu dzieci i młodzieży na potrzeby drugiego człowieka.
Wolontariusze, dziękuję Wam, że mogę zawsze na Was polegać! Jestem przekonana, że w przyszłym roku nie zabraknie Was podczas kolejnej kwesty na Hospicjum.
Serdecznie dziękuję za Waszą bezinteresowną pomoc!!!
- Szczegóły
- Administrator
Wniosek o przyznanie stypendium szkolnego należy pobrać w gabinecie pedagogów szkolnych i wypełniony wraz z odpowiednimi załącznikami dostarczyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 14.09.2018 r. (poniedziałek) do godz. 12.00.
Regulamin udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Miasta Jastrzębie-Zdrój
https://bip.jastrzebie.pl/uchwala/51351/uchwala-nr-ix-58-2017
Podkategorie
Wolontariat
Młodzi ludzie, zwłaszcza dzieci i młodzież chłoną świat dużo intensywniej, niż dorośli. Ich świat kształtuje się każdego dnia; zdobywają nowe wzorce zachowań, kształtując w ten sposób samych siebie - niepowtarzalne i wyjątkowe jednostki. Ważne jest, byśmy wszyscy - zarówno młodzież jak i ludzie dorośli - poszukali takich elementów naszego życia, które w sposób wartościowy sprawią, że wszyscy poczujemy (a w szczególności ci potrzebujący) sens współistnienia. Wolontariat, czyli bezpłatna pomoc tym, którzy jej potrzebują, jest jednym ze sposobów, by tak się stało.
Opiekunowie szkolnej grupy wolontariuszy: Agnieszka Kaczmarska, Emilia Nadolnik.